#Dat kan beter
“Dat kan beter” was in 2014 al jarenlang de dagelijkse frustratie van Arjan, Frank en Bart, toen nog concurrenten in het speelveld van IT-detachering.
Arjan dacht ooit als jong broekie dat hij veel ging leren van de oude rotten in het accountmanagementvak. Talloze wtf-momenten later had hij door: dat gaat niet meer gebeuren. Want hij voelde zich steeds dieper wegzakken in het moeras van HR-regelgeving, beslisbomen en overbodige managementlagen. Dat kan beter, dacht hij.
Frank en Bart kregen als IT-recruiter bij concurrerende IT-bedrijven veel vraag naar gemotiveerde Young Professionals. Maar vinden, ho maar. De juiste kennis en motivatie ontbrak, en als er wel een topper op het toneel verscheen, duurde het proces veel te lang. Voordat je het wist had die topkandidaat al 3 x een andere baan. Dat kan beter, dachten zij.
#Let’s do this!
In 2017 kwamen Frank, Bart en Arjan bij elkaar. Geen heldenverhaal met een crisis en een eureka-moment. Nee, gewoon een kop koffie op kantoor en de no-brainer op de lippen: “Zullen we het dan maar zelf gaan doen?” 2 weken later was DigiWyse up and running, om in te spelen op de groeiende vraag naar flexibele young IT-professionals.
Inmiddels zijn ze een goed geoliede machine. Arjan is commercieel verantwoordelijk, Bart voor de ontwikkeling van de professionals en het geweldige recruitmentteam, en Frank regelt als structopaat van het stel de finance en contracten.

#Doelen? Simpel: iedereen blij
Voor de doelen van DigiWyse heb je geen management-woordenboek nodig. Ze zijn simpel, en al vanaf de start van het bedrijf hetzelfde:
- Medewerkers al vroeg in hun loopbaan een bak aan ervaring en kennis laten opdoen, zodat ze een jumpstart maken in hun IT-carrière.
- Opdrachtgevers razendsnel gemotiveerde, zelfstandige en communicatief vaardige IT’ers leveren zodat zij zonder IT-problemen hún werk kunnen blijven doen.
- Ons eigen personeel blij maken. Korte lijnen, snel schakelen, eigen verantwoordelijkheid. Dat geeft energie voor iedereen.
Als je IT’ers blij maakt, blijven ze gemotiveerd, kun je ze langer aan je binden, zijn je klanten dik tevreden, en uiteindelijk team Digiwyse ook. 3x win dus.
#We fixen het voor je
We hebben in de afgelopen jaren met een kernteam van 7 man op kantoor een team van 60 IT-helden opgebouwd. Hoe DigiWise zo snel heeft kunnen groeien? Bart: “Je krijgt een keer een kans. En doe je dat 3 keer goed, dan ben je vervolgens de eerste die gebeld wordt als een klant slimme IT’ers nodig heeft. Maar ja, we doen dan ook alles om de klant tot in de puntjes te bedienen. We zorgen dat mensen goed zijn geprept, als het kan door collega’s die al bij het bedrijf werken. Dat alle gegevens op tijd zijn aangeleverd. En dat we pro-act… Ach weet je: De klant hoeft alleen maar te zeggen: “Fix het voor me, want mijn IT-probleem had vorige week al opgelost moeten worden.” Ontzorgen is een ontzettend jeukwoord, maar in feite is dat wat we doen.”
